reglement onderlinge wedstr. 2023

Extra maatregelen met betrekking tot het coronavirus

Algemeen:
Wie zich niet gezond voelt blijft thuis en meldt dit aan de wedstrijdleiding.
Loting:
Er wordt geloot door de wedstrijdleiding. De plaatsnummers worden aan de deelnemer bekend gemaakt. De kaartjes worden door de wegers meegenomen.
Wegen:
De weger zet een driepoot met weegschaal en net neer bij de deelnemer en neemt afstand. De visser doet zijn vangst in het weegnet en geeft het gewicht door aan de weger, die vanaf 1,5 mtr toekijkt en het resultaat noteert. Vervolgens wordt door de deelnemer het weegnet meegenomen naar de waterkant het aantal vissen geteld.

Reglement:
1     Er wordt gevist op gewicht en aantal, alle maten.
2     Snoek, snoekbaars en paling telt niet mee. Barbeel wordt direct na de vangst gewogen en teruggezet.
3     Voor het beginsignaal mag worden gepeild. Voeren en vissen voor de wedstrijd is niet toegestaan.
4     Na het eindsignaal dient direct te worden opgehaald. In het eindsignaal gehaakte vis mag men landen.
5     Tijdens de wedstrijd is hulp van derden niet toegestaan, behalve voor hen die daarvoor van de
       wedstrijdcommissie toestemming hebben.
6     Er wordt gevist met de vrije hengel. Één extra hengel of topset mag worden klaargezet.
7    Er mag niet worden gevoerd of gevist met gekleurde maden en muggenlarven.
9    Bij het wegen en tellen dienen, indien mogelijk, 3 personen aanwezig te zijn.
10  Het niet naleven van dit reglement kan uitsluiting tot gevolg hebben.
11  In gevallen, waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdcommissie.

Loting van de plaats nummers:
     Een uur voor het vissen aanwezig.
     Geloot word er door trekking achter in de auto

Puntentelling  Kanaal:
a    De gevangen vis wordt gewogen en geteld. Voor zowel gewicht als aantal worden dezelfde punten toegekend.
      De som van de punten voor gewicht en aantal bepaalt de uitslag.
      Bij gelijk aantal punten gaat het gewicht voor aantal. Als aan het eind van de competitie 2 deelnemers evenveel
      punten hebben wordt de uitslag bepaald door het gewicht over alle wedstrijden.
b    Van de te vissen wedstrijden tellen de 8 beste resultaten voor het eindklassement.
c   Om voor een prijs in aanmerking te komen moet men tenminste 6 wedstrijden hebben meegevist.

Prijzen:
      Bekers voor de eerste, tweede en derde plaats totaal, stil water.
      Bekers voor de meest gevangen vis.
      Beker voor de zwaarste zeelt.

Reglement downloaden: