Een prachtige dag vissen op Karper.

Zondag, 3 oktober 2021

Op 8 september was het weer zo ver: De Jaarlijkse visdag in Gendt.
Al even over 8 stond Roland al op de verzamelplaats op de komst van de overige deelnemers te wachten.
Geleidelijk aan kwam ook de rest opdagen en na de komst van de belangrijkste man, onze penningmeester Jon,
konden we vertrekken.
Bij de vijver aangekomen werd, nadat de visspullen naar het water waren gebracht, eerst koffie gedronken en pellets ingeslagen.
Naar verluidt waren de karpers hier verzot op. Dat bleek toch nog tegen te vallen, want alleen Jon had nog voor ieder aan het vissen was, de hengel al krom staan en haalde de eerste karper naar boven.
Allen hadden verwacht een lesje te krijgen van Edwin en Roland , die als stamgast van "het Broek" veel ervaring hadden opgedaan,
maar dat viel toch tegen. Ook zij wisten maar zo af en toe een karper te verschalken. 's Middags werd gesterkt door broodje met de bal gehakt werd de waterkant weer opgezocht en in de loop van de middag wist iedereen toch één of meer karpers te vangen. Het was al ver na zessen toen de laatsen weer op huis aan gingen na een prachtige visdag.