Viscursus 2023

Visavonden voor de jeugd 2023

De jeugdcommissie van hengelaarsvereniging “ De Rietvoorn” gaat weer vissen met de Dierense jeugd in de vijver Dieren noord/oost.

Het afgelopen jaar werd er in april tijdens onze visavonden weinig gevangen, terwijl later in het seizoen de resultaten veel beter bleken te zijn. Daarom willen we nu later in het jaar beginnen.

Inmiddels heeft de jeugdcommissie proef-gevist en een behoorlijk aantal blankvoorn en ruisvoorn gevangen.

De datums waarop we gaan vissen zijn vastgesteld op:

Op 16 Mei is er een theorie/praktijk avond van 19.00 uur tot +/- 20.30 uur in Wijkcentrum “de Drieschaar” Meidoornlaan te Dieren

Dinsdag 23 Mei en dinsdag 30 Mei. Zal worden gevist van 18.30 - 20.00 uur in de Vijver bij de Iepenhof.

Wie tussen de 8 en 14 jaar oud is en meer wil weten over de hengelsport kan op deze avonden mee vissen.

Je leert o.a. wat voor soort vissen er zijn, van welk voedsel ze leven en op welke manier je ze het best kunt vangen. En natuurlijk hoe je de vis moet behandelen als je ze hebt gevangen.

Wie geen visspullen heeft kan toch meedoen, want voor hengels, tuigjes, aas en lokaas wordt gezorgd.
Ook kinderen die geen lid zijn van de visvereniging en nog nooit eerder hebben gevist kunnen meedoen.

Het is voor iedereen helemaal gratis.

Wie belangstelling heeft kan zich opgeven bij:

Discus “Tropica”, Spankerenseweg 2, Dieren

Corbeek Tweewielers , Wilhelminaweg 15C , Dieren

Marcel v.d. Burg: sec.derietvoorn@hotmail.Com

Vermelden : Naam , Adres , Leeftijd , Telefoonnummer en eventueel e- mail adres.
( van ouders eventueel}