Jan Jacobs neemt afscheid als voorzitter.

Maandag, 30 oktober 2017

Jan Jacobs neemt afscheid als voorzitter.

Op de jaarlijkse ledenvergadering heeft Jan Jacobs het voorzitterschap van onze vereniging na 35 jaar beëindigd.Hij blijft wel deel uitmaken van het bestuur.
Jan heeft veel voor onze vereniging en de hengelsport in het algemeen betekend, want naast voorzitter van onze vereniging werd hij direct ook ook voorzitter van de Stichting Hengelsport Gemeente Rheden.In 1997 werd hij gekozen tot voorzitter van de Federatie Veluwezoom. Hij was daar de drijvende kracht achter de fusie’s met de federaties Oude IJssel en Betuwe, waaruit de huidige federatie Midden Nederland met ruim 44000 leden is ontstaan. Ook heeft Jan deel uit gemaakt van het bestuur van Sportvisserij Nederland. In 2010 nam hij afscheid van de federatie, zodat hij zich weer volledig kon inzetten voor onze vereniging en de inmiddels opgerichte IJsselcombinatie.
In zijn dankwoord herinnerde de 2e voorzitter aan het begin van Jan zijn Rietvoorn-loopbaan.
In 1979 trad hij toe tot het bestuur als 2e penningmeester. Na een korte periode als wedstrijdleider en 2e voorzitter werd Jan op de jaarvergadering van 1982 als voorzitter gekozen met 34 stemmen voor en 2 blanco.iWij zouden willen dat we tegenwoordig nog zoveel leden op de jaarvergadering zouden zien. Jan was de bedenker en hoofdredacteur van ons verenigingsblad Lekker Vissen”, met een door hemzelf ontworpen omslagblad, voor het eerst uitgegeven in nov1982. Helaas is het door gebrek aan kopie slechts bij enkele nummers gebleven.
Als blijk van waardering werd Jan een herinnering aangeboden in de vorm van een voorzittershamer met inscriptie.