Viscursus voor de jeugd 2018

Ook dit jaar gaat de Rietvoorn weer een viscursus geven voor de jeugd. Wie tussen 8 en 14 jaar oud is en het leuk lijkt om te gaan vissen kan op de cursusavonden de eerste beginselen van de hengelsport leren.
Wie geen visspullen heeft kan toch meedoen, want voor hengels, tuigjes, aas en lokaas wordt gezorgd.
Ook kinderen die geen lid zijn van de visvereniging en nog nooit eerder hebben gevist kunnen zich voor de cursus opgeven.
Er wordt begonnen met een theorieavond.
Op deze avond leer je wat voor soort vissen er zijn, van welk voedsel ze leven en hoe je ze het best kunt vangen. Ook leer je welk materiaal je nodig hebt en welk aas en lokaas je kunt gebruiken. En wat heel belangrijk is, hoe je de vis moet behandelen als je ze hebt gevangen. De theorieavond wordt gehouden op: dinsdag 22 mei in De Drieschaar, Meidoornlaan 198 Dieren.
Daarna gaan we vissen in de vijver Dieren noord/oost
bij de Iepenhof op dinsdag 5 juni en dinsdag 12 juni
Ook tijdens de schoolvakanties gaan we nog twee keer vissen in de vijver op:
dinsdag 10 juli en dinsdag 7 augustus
Zowel de theorieavond als de visavonden duren van 18.30 tot 20.00 uur
Het meedoen aan de jeugdcursus is gratis en je kunt je opgeven tot 20 mei bij:
Discus “Tropica”, Spankerenseweg 2, Dieren of per e-mail bij Marcel v.d. Burg: sec.derietvoorn@hotmail.com
Bij opgave naam, adres, leeftijd en telefoonnummer en e-mail adres vermelden en ook aangeven of je zelf een hengel meebrengt.
Als je je nog vragen hebt over de cursus kun je contact opnemen met één van de leden van de jeugdcommissie.